پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز دانشجو

روز دانشجو، روز بصیرت سیاسی دانشجویان است

سرهنگ «رشیدی» به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۶۳۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵ - 07December 2023

روز دانشجو، روز بصیرت سیاسی  دانشجویان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های به مناسبت  فرا‌رسیدن روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

روز دانشجو نماد روحیه استکبار‌ستیزی، پایداری و شجاعت ملتی است که استقلال طلبی و آزادیخواهی  آنها،  به الگویی بی‌نظیر برای آزادیخواهان دنیا تبدیل شده است. در این روز مردانی غیور و حماسه ساز با  شجاعت مثال‌زدنی، برگ زرینی از تاریخ این مرز و بوم را رقم زدند و نشان دادند که ایستادگی در برابر استکبار جهانی و ایادی‌شان،  ایمانی مستحکم و دلی جسورانه می‌خواهد. در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.

آنان ثابت کردند که دانشجو، تنها جوینده دانش نیست وهر جا که نیاز باشد، حضور چشم‏گیری دارد و با علمی آمیخته با بصیرت و معرفت هرگز اجازه نخواهد داد  که پرچم استیلای اجنبی بر قله شرف و آزادگی کشورش برافراشته شود.

16 سال 1332 آذر ثابت کرد که قلم‌ها و قدم‌های استوار دانشجو همواره در خدمت استقلال و آزادی کشور است. این روز کربلایی دیگر برای جوانانی  رقم زد که قسم نامه  دفاع  از عزت و شرف  را با خون خود امضاء کردند و نشان دادند که شهادت، زیباترین درس مکتب امام حسین (ع) است که رهروان طریق عشق، ایثار و آزادگی را در هر نقطه از زمان گرد خویش جمع می‌آورد.

در وصف جنبش‌های دانشجویی همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: «جنبش دانشجوئی در کشور ما، در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار،  ضدسلطه، ضداستبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است».

روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی‌بدیل عزم و اراده و مجاهدت‌ها در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز افتخار آمیز و تبریک آن به جامعه بزرگ دانشگاهی، به‌ویژه دانشجویان ارجمند، فتح قله‌های بلند علمی و سربلندی در همه عرصه‌های داخلی و بین المللی را برای این عزیزیان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها